7 Repercussions Of Underestimating The Importance Of Compliance Online Training

What can companies expect if they put compliance on the back burner instead of making it a top priority? Let’s take a closer look at why you should never overlook the importance of compliance training in your organization.

This post was first published on eLearning Industry.

How The ABC Model Of Cognitive Behavioral Therapy (CBT) Changed My Life

We falsely rationalize that an event (A) is responsible for how we feel or for the consequences (C). We aren't even aware that we have a rational belief (RB) or irrational belief (IRB) in between. In our ignorant minds, the model is simpler, it is the AC model.

This post was first published on eLearning Industry.

Key Benefits Of A Cloud-Based Authoring Tool

Virtually everything we do nowadays is saved in the cloud. Think about your pictures, music, videos, and other information that is saved in the cloud. And you will agree with me that there are more benefits to saving your pictures or videos on the internet whether it's on Facebook or Instagram.

This post was first published on eLearning Industry.

System audio failing to record in Captivate 2019

I’m the training facilitator for our company and we’ve moved from ILT (Instructor Led Training -in person training) to VILT (Virtual) using MS Teams because of the coronavirus. We want to capture these sessions using Adobe Captivate 2019 but results have been sporadic. Video capture always works but more often than not the only audio that is recorded is my voice (I’m not the instructor) through my microphone even when I check the box for using system audio. These are all-day sessions with lots of Q & A so recording the Instructor’s narrative after the fact is not an option. I’ve reviewed all the audio settings, tried selecting the option to capture the application (MS Teams) instead of the screen on which the meeting is being displayed and sometimes it works and others it doesn’t.

The post System audio failing to record in Captivate 2019 appeared first on eLearning.

LEARNTEC 2021 – Internationale Fachmesse und Kongress verschoben

Vielleicht hat man doch zu lange gewartet: Während Veranstalter wie die Zukunft Personal (ZPE) oder die Online Educa (OEB) auf virtuelle Formate setzten bzw. setzen, will die LEARNTEC in Karlsruhe auf Nummer sicher gehen und plant neu für den 22. bis 24. Juni 2021. Mit digitalen Themenwochen will man die Zeit bis dahin füllen. Ich würde mich ja langsam darauf einstellen, dass es auch für Juni 2021 ein neues Konzept braucht.
LEARNTEC, 30. Oktober 2020

eBook Release: The Advanced Guide To Virtual Induction And Onboarding Training For Your Remote Employees

My eBook, The Advanced Guide Τo Virtual Induction Αnd Onboarding Training For Your Remote Employees, provides insights that will help you handle the transition of moving face-to-face induction and onboarding programs to a virtual mode effectively.

This post was first published on eLearning Industry.

Democracy Is Dying And Knowledge Is The Answer

We're living in exceptionally interesting times. With the spreading of disinformation, a worldwide pandemic, and life-changing issues facing society, one constant remains: knowledge. What also remains true is that possessing more knowledge allows you to make better and more informed decisions.

This post was first published on eLearning Industry.

Mathe auf YouTube – von Kunst bis Paukschule

SchülerInnen lernen schon lange mit Hilfe von YouTube – vor allem, wenn es um Mathe geht und das Abi näherrückt. Die Macher dieser Erklärfilme sind Stars und in der Szene bekannt: „Wahre Magnete sind hier seit Jahren die Kanäle TheSimpleClub, Mathe by Daniel Jung, Lehrerschmidt und auch DorFuchs, wo der angehende Mathematiker Johann Beurich Mathe erklärt und als Merkhilfe sogar Formeln zu Gitarrenmusik rappt.“ 

Der Artikel stellt einige Kanäle, ihre Urheber und ihre Eigenheiten vor und lässt auch die Skeptiker zu Wort kommen („… im Kern aber oft bloß schlichte Merkhilfen“). Das Fazit kommt etwas überraschend: Denn den Mathe-Künstlern, die man gerade noch gefeiert hat, und der „Unterhaltungsplattform YouTube“ will man das Feld nicht überlassen. Wie wäre es also mit einer „bundesweite(n), gebündelte(n) Maßnahme“, um eine „Bildungsplattform“ mit qualitätsgesicherten Lehrfilmen zu entwickeln? Nicht schon wieder …
Corina Niebuhr, MERTON – Onlinemagazin des Stifterverbandes, 21. Oktober 2020

Bildquelle: Jeswin Thomas (Unsplash)