How to Change Mobile View without Disturbing Desktop View

Hi,
I have Adobe Captivate 2017 and am new to the software. I watched a training on Adobe 8, but I am still experiencing some roadblocks. Particularly, when I switch to a mobile view (iPhone or tablet) from desktop view the layout is off. When I change the layout to fit a particular mobile view, it also changes my desktop view. How do I prevent from this happening? I would like to work on a slide and then modify each mobile view as I go along. Any assistance would be greatly appreciated.
Thank you!

The post How to Change Mobile View without Disturbing Desktop View appeared first on eLearning.

2 Variables addition

Hello Adobe Captivate Community !

Here a new question I would expect to resolve with my adobe captivate ….
I have two text entry boxes.
Each box is related with a a variable : v_1 & v_2
Each One is integrated in a slide.
Here two screenshoot:

What I wish to developp:

I add, a third variable in a classique text caption, nammed, v_3

And I would like to do an addition between v_1+v_2= v_3 and the result of this addition to be integrate into the v_3 text caption.

So, I try to create an advanced action by using “expression” function… but… it doesn’t work.

A yellow symbol appears when a try to create this advanced action.

If someone could help me…

Many thank’s,

Chris

The post 2 Variables addition appeared first on eLearning.

Publish for Devices – PhoneGap Login Won’t Work

Hello. I am trying to publish for devices (app), but am unable.

I have an AdobeID, but am unable to log in at the PhoneGap Login prompt (below). No matter what I try, I can not get beyond this error. I have the PhoneGap Desktop app installed, am running Captivate 2017, and also have a PhoneGap Build account (below). Any help is greatly appreciated, as I’m not sure if it’s an issue with PhoneGap, Adobe, or both, or somewhere else entirely.

The post Publish for Devices – PhoneGap Login Won’t Work appeared first on eLearning.

The Evolution Of Competency-Based Learning In Healthcare

Toyota invented the concept of “just-in-time” manufacturing—making only “what is needed, when it is needed, and in the amount needed”. No wasted investment of time and no material delivered before important in the context of doing the work. Manufacturing is a busy and complex industry with little room for things that do not help to directly accomplish the mission at hand. How is that different from the average Healthcare setting? This post was first published on eLearning Industry.

Lernteams – Eine neue Lernmethode in der Stadtbibliothek

Ich habe ja an dieser Stelle schon ein- oder zweimal auf Stadtbibliotheken verlinkt, die ihren Mitgliedern Zugang zu Online-Kursen anbieten. Die Stadtbibliothek Köln geht jetzt noch einen Schritt weiter: Wer online lernt, kann sich in moderierten Lernteams wöchentlich mit anderen darüber austauschen. Aufhänger können Kurse auf Lynda.com sein, aber auch jeder beliebige MOOC. Mir gefällt die Idee, weil sie online und Präsenz nicht als Gegensätze oder konkurrierende Angebote sieht, sondern beides zu verbinden versucht. Gerade die Infrastruktur vor Ort und ihr Platz in der lokalen Community zeichnet ja Bibliotheken (aber auch Volkshochschulen!) aus. Indem sie aktiv aufnehmen, dass sich ihre Mitglieder heute selbstverständlich in virtuellen Netzen bewegen und dort auch lernen, kommen sie der Idee von Bildung in einer digitalen Welt ein Stück näher.

By the way, die Stadtbibliothek Köln lädt nicht nur zu Lernteams ein. Es gibt eine Digitale Werkstatt, Makerspace Workshops, Maker Kids, Virtuelle Realität, Nao-Roboter, 3-D-Druck und -Scan, Gaming und und und ….

„Man lernt nie aus und am besten lernt man gemeinsam! Unsere Lernteams verbinden die Vorteile des zeitlich flexiblen E-Learnings mit dem Erlebnis, mit anderen zusammen Neues zu entdecken.

Sechs Wochen lang lernen Sie zu Hause zu einem bestimmten, vorher angekündigten Thema an Hand von Online-Kursen von Lynda.com/Video2brain oder MOOCs (Massive Open Online Courses). Die Videotrainings können alle Bibliotheksmitglieder kostenlos über die E-Ausleihe nutzen oder sie sind frei im Netz verfügbar.

Unterstützend bieten wir eine kleine Lerngruppe von maximal 10 Personen an, die sich wöchentlich in der Bibliothek trifft. Während der Teamtreffen können Sie sich über Ihre Erfahrungen austauschen und weiter lernen. Die Gruppentreffen werden moderiert. Pro Kurs ist eine Reihe von sechs Treffen vorgesehen, danach beginnt wieder ein neues Lernteam zu einem neuen Thema.“

Stadtbibliothek Köln

Bildquelle: Raimond Spekking (Wikimedia Commons, CC BY-SA 4.0)

3 Ways Learning And Development Can Prove Training’s Value To The C-Suite

Proving business impact and training ROI is the "Holy Grail" for today’s learning executive. After all, the learning department does not exist to deliver training. It exists to improve employee performance. Here are 3 approaches you can take to help you earn your spot at the executive "round table". This post was first published on eLearning Industry.

SCORM Manifest Duration Not Updating

Hello, I am using Captivate 9.  On the SCORM Manifest page, the duration is not updating automatically.  It is on the Project Information Time page.  We use this file as a template for other files (lessons, courses, modules) so we need to get this fixed.  Any insights, suggestions you have are much appreciated.  Thanks,

The post SCORM Manifest Duration Not Updating appeared first on eLearning.

How To Set Character Limit For A Dynamic Text Entry Field In Articulate Storyline?

When we think of developing simulation based training, Adobe Captivate is the perfect tool to choose. But for some reason, we have to develop simple simulation based training using Articulate Storyline. The project we were working was on software training for sales team explaining how the product works. And in-between the training, few basic steps…